لوگو اوستاش
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو

قوانین و مقررات

در قرارداد حاضر الفاظ زیر دارای معانی مشروح هستند:

  1. اوستاش: مجموعه نرم‌افزارهای اوستاش شامل اپلیکیشن اوستاش، متخصص اوستاش و کارگزار اوستاش و کلیه‌ی نرم‌افزارهای وابسته به آن.
  2. شرکت: ارائه دهنده سرویس اوستاش
  3. کاربر: شخصی است که با فناوری ارتباطی به اپلیکیشن ها و سایت اوستاش متصل و از خدمات نرم‌افزاری اوستاش بهرمند می‌شود(میتواند مشتری یا متخصص باشد).
  4. مشتری: کاربری که متقاضی خدمات اوستاش است که در نرم افزار یا سایت اوستاش اعلام نیاز به متخصص کرده است.
  5. متخصص: عبارت است از کاربری که به‌عنوان متخصص در اوستاش ثبت‌نام کرده و اعلام آمادگی برای خدمات رسانی کرده است.
  6. سرویس: هرگونه خدمتی که توسط متخصصان به مشتری ارائه گردد.
  7. خدمات اوستاش: خدماتی که اوستاش در راستای ارتباط مشتری و متخصص ارائه می‌دهد.
  8. حساب کاربری: شامل صفحه‌ی شخصی، نام کاربری و سابقه‌ی فعالیت کاربر، که پس از ثبت‌نام در اپلیکیشن اوستاش در اختیار کاربر قرار می‌گیرد.
  9. اعتبار: مبلغی است که کاربران در حساب کاربری خود جهت استفاده از سرویس آچاره دارند.
  10. طلاعات محرمانه: اطلاعاتی که توسط کاربران مشتری و متخصص در اختیار آچاره قرار داده می‌شود مانند شماره تماس، اقامتگاه، پست الکترونیکی و غیره.
  1. استفاده از مجموعه‌ی اوستاش منوط به داشتن حساب کاربری است. هر شخص (اعم از حقیقی و حقوقی) تنها مجاز به افتتاح یک حساب کاربری است. در خصوص اشخاص حقوقی، فرد افتتاح‌کننده‌ی حساب کاربری، باید نماینده‌ قانونی شرکت باشد.
  2. کاربر با ثبت نام در اوستاش می‌پذیرد که قوانین و مقررات اوستاش را به صورت کامل مطالعه کرده و پذیرفته است. این قوانین ممکن است در طول زمان تغییر کند، استفادۀ مستمر کاربران از اوستاش به معنی پذیرش هرگونه تغییر در قوانین و مقررات آن است.
  3. کاربر می‌پذیرد اطلاعات درخواست‌شده توسط اوستاش را به‌طور صحیح و دقیق ارائه نماید و در صورت نیاز به تغییر اطلاعات در اسرع وقت نسبت به به‌روز‌رسانی آن‌ها اقدام نماید. مسئولیت عدم تطابق اطلاعات مندرج با واقع و کلیه‌ی عواقب ناشی از آن بر عهده‌ی خود کاربر خواهدبود.
  4.  هر فرد تنها می‌تواند یک حساب کاربری به عنوان مشتری در اوستاش داشته باشد.
  5. مسئولیت همۀ فعالیت‌هایی که از طریق حساب کاربری اشخاص در اوستاش یا سایر خدمات مربوط به اوستاش انجام می‌شود به عهدۀ کاربر است.
  6. مسئولیت حفظ امنیت اطلاعات حساب کاربری از جمله نام کاربری و رمز عبور به عهدۀ کاربر است. در صورت مفقود یا سرقت اطلاعات حساب کاربری، کاربر موظف است در اسرع وقت موضوع را به اطلاع شرکت برساند. بدیهی است تا زمانی که اطلاع‌رسانی به شرکت انجام نشده است مسئولیت همۀ فعالیت‌هایی که از طریق حساب کاربری مذکور انجام شده و می‌شود به عهدۀ کاربر خواهد بود.
  7. شرکت هیچ‌گونه مسئولیتی در خصوص عملکرد اشخاص ثالث که ممکن است موجب حدوث نقص یا اشکال و ایرادی در حساب کاربری کاربر گردد، نخواهدداشت.
  8. اوستاش مجاز است در صورت صلاحدید پیش از استفاده‌ی کاربر از حساب کاربری برای اطمینان از صحت اطلاعات، کاربران را احراز هویت نماید.
  9. در شرایط خاصی ممکن است از کاربر برای استفاده از سرویس، درخواست احراز هویت شود، در چنین شرایطی اگر کاربر اطلاعات کافی در اختیار شرکت قرار ندهد، شرکت می‌تواند حساب کاربری وی را مسدود کرده و از ارائۀ سرویس به کاربر خودداری کند.
  10. حساب کاربری باید براساس قوانین حاکم، قرارداد حاضر، در راستای اهداف قانونی و در همه‌حال، با درنظرگرفتن حیثیت تجاری مجموعه‌ی اوستاش و شرکت به کار گرفته‌شود. لذا کاربر متعهد می‌گردد که تحت هیچ شرایطی مرتکب رفتاری نشود که اعتبار تارنما و نرم‌افزارهای اوستاش را خدشه‌‌دار نماید. مسئولیت هر نوع اقدام کاربر که منجر به بروز خسارات بدنی، جانی یا مالی به خود، اوستاش و یا ثالث و در نتیجه حیثیت اوستاش، گردد به‌عهده‌‌ی کاربر است و شرکت در این خصوص مسئولیتی نخواهدداشت.
  11. کاربر حق ندارد به اشخاص حقیقی و حقوقی دیگر اجازه استفاده از حساب کاربری خود را بدهد یا حساب خود را به فرد یا شرکت دیگری منتقل کند.
  12.  اوستاش از طرف کاربر وکالت دارد تا در صورت صلاحدید، حساب‌های کاربری که در مدت طولانی غیرفعال بوده و یا تأیید نشده‌اند را لغو نماید.
  13. درصورتی‌که کاربر مایل به بستن حساب کاربری خود در اوستاش باشد، می‌تواند با تماس با شرکت نسبت به این امر اقدام نماید. در این صورت حساب وی از طرف اوستاش مسدود خواهدگردید. لیکن برخی اطلاعات مانند تراکنش‌های مالی سابق به دلایل قانونی قابل‌حذف نیست و در اوستاش باقی خواهدماند.
  1. اوستاش مستقیما هیچ‌گونه سرویسی ارائه نمی‌نماید، بلکه تنها ایجادکننده‌ی پل ارتباطی بین مشتری و متخصصان جهت تسهیل در ارائه و دریافت سرویس است. بدین معنا که متخصص میان پذیرش درخواست خدمات یا رد آن مخیر است و مشتری نیز پس از ارسال درخواست خدمت و مشخص‌شدن متخصص می‌تواند از درخواست خود انصراف دهد. بدین وصف، هر سفارشی که در قالب اوستاش انجام می‌گردد یک قرارداد مستقل مابین متخصص و مشتری بوده و خدمات اوستاش تنها زمینه‌ساز انعقاد این قرارداد میان مشتری و متخصص است.
  2. اوستاش با پیگیری‌های مداوم و نظارت کامل بر نظرات مشتریان در خصوص خدمات ارائه‌شده، سعی در فراهم‌ساختن بستری شفاف و سرعت‌بخشیدن و تسهیل سفارش‌گذاری دارد. لیکن باید در نظر داشت، باتوجه به نسبی‌بودن مفهوم کیفیت و مجزا‌بودن قرارداد مشتری با متخصص از توافقات اوستاش با کاربران، اوستاش هیچ‌گونه مسئولیتی _اعم از مدنی و کیفری_ در قبال نوع و میزان کیفیت سرویس ارائه‌شده و وقایع و مشکلات احتمالی آتی آن، در مقابل کاربران و اشخاص ثالث نخواهد‌داشت.
  3. خدمات اوستاش شامل ارائه‌ی سهولت سفارش‌گذاری، پیشنهاد متخصصان خوش‌نام، ایجاد امکان مقایسه‌ی قیمت‌های پیشنهادی و شفافیت قیمت خواهد‌بود.
  4. اوستاش همواره در تلاش برای بهبود بخشی از خدمات خود و جلب رضایت کاربران است. در همین راستا ممکن است ویژگی‌ها یا عملکردهایی را اضافه یا حذف کند، یا محدودیت‌ها را کاهش یا افزایش دهد و همچنین ممکن است یکی از سرویس‌ها را به‌طور کامل متوقف کرده یا به حالت تعلیق درآورد. لذا ادامه‌ی استفاده‌ی کاربر از خدمات اوستاش به معنای پذیرش این تغییرات خواهدبود.
  1. کاربر می‌پذیرد امکان استرداد هزینه‌هایی که کاربر به اوستاش می‌پردازد وجود ندارد.
  2. مسئولیت تهیه اجناس، قطعات مورد نیاز و لوازم یدکی به عهده مشتری است و پشتیبانی اوستاش هیچ مسئولیتی در قبال پیگیری موارد مربوط به اجناس، قطعات و لوازم‌ یدکی ندارد. در صورت توافق مشتری و متخصص برای خریداری این موارد توسط متخصص، مشتری باید هزینه آن را قبل از خرید به متخصص پرداخت کند.
  3. کاربر می‌پذیرد هزینۀ سرویس از قبل از طرف متخصص یا اوستاش مشخص می‌شود و پس از استفاده از آن اعتراضی نسبت به هزینۀ سرویس نمی‌تواند داشته باشد.
  4. محاسبه‌ی هزینه بر اساس فهرست­ بهای توافق‌شده‌ی مشتری و متخصص خواهدبود. بدین معنا که سفارش مشتری همراه با فهرست­ بهای قیمت­‌های پیشنهادی اوستاش که براساس عرف بازار محاسبه شده‌است، برای متخصص ارسال می‌گردد. متخصصین می‌توانند باتوجه به شرایط خود این قیمت را کاهش یا افزایش داده و پیشنهاد قیمت خود را برای مشتری ارسال نمایند. مشتری پس از مشاهده‌ی ۳ تا ۵ پیشنهاد قیمت، بسته به نوع سرویس و قیاس امتیاز متخصصین و قیمت‌­ها، از بین این متخصصان انتخاب می‌نماید. پس از انتخاب مشتری فهرست­ بهای پیشنهادی متخصص قطعی شده و محاسبات براساس آن صورت خواهدپذیرفت. در این حالت، مشتری و متخصص، حق هرگونه اعمال تغییر و اعتراض در این خصوص، ولو به استناد خیارات را از خود سلب و اسقاط می‌‌نمایند. لازم به ذکر است، قطعی‌بودن قیمت‌ها منوط به نهایی‌شدن سفارش و انتخاب متخصص موردنظر در نرم‌افزار اوستاش است. درصورتی‌که مراحل سفارش طی‌شده اما نهایی‌کردن آن معلق بماند سفارش قابل‌انجام و پیگیری نخواهدبود.
  5. پرداخت هزینۀ سرویس فقط از طریق روش‌هایی که توسط اوستاش مشخص می‌شود، می‌تواند صورت گیرد. این روش‌ها عبارتند از پرداخت اعتباری از داخل برنامۀ موبایل، پرداخت اینترنتی برای افزایش اعتبار و پرداخت نقدی به متخصص.
  6. پس از انجام هر سرویس متخصص ملزم به تنظیم فاکتور براساس فهرست بهای توافق‌شده در سفارش می‌باشد. لذا مشتری تنها موظف به پرداخت اجرت فاکتورشده بوده و کلیه‌ی پرداخت‌های خارج از چهارچوب فاکتور از جمله انعام و غیره اختیاری بوده و از حمایت اوستاش خارج است. لازم به ذکر است هزینه‌ی کالاهای مصرفی خریداری‌شده برای ارائه‌ی سرویس توسط متخصص، باید به‌طور جداگانه و مطابق با فاکتور پرداخت گردد.
  7. در صورت اشتباه مشتری در ارائه‌ی اطلاعات هنگام سفارش‌گذاری، سرویس‌دهنده می‌پذیرد که قبل از انجام خدمت ابتدا این موضوع را به مشتری متذکر گردد و از درخواست مابه‌التفاوت جداگانه از مشتری بدون هماهنگی جداً خودداری نماید. در این حالت، هریک از مشتری و متخصص قادر به رد درخواست بوده و در این حالت مشتری تنها موظف به پرداخت هزینه‌ی ایاب‌وذهاب خواهدبود.
  8. اگر متخصص بدون اطلاع به اوستاش یا مشتری اقدام به ارائه‌ی سرویس با هزینه‌ی بالاتر نماید، اماره بر رضایت وی بر توافق سابق داشته، حق دریافت هرگونه مابه‌التفاوت را از خود سلب می‌نماید.
  9. کاربر می‌پذیرد هیچوقت درخواست اوستا ارسال نکند مگر اینکه قصد استفاده از سرویس اوستاش را داشته باشد. کاربر مشتری اگر پس از ارسال درخواست سفارش و پذیرش درخواست توسط یک متخصص، درخواست را لغو کند یا در مکان مشخص شده به عنوان محل انجام خدمت در زمان مشخص حضور پیدا نکند و کاربر متخصص اگر پس از قبول یک درخواست، درخواست را لغو کند یا پس از پذیرش درخواست در مکان مشخص شده به عنوان محل انحام خدمت حضور پیدا نکند شرکت می تواند بعلت عدم رعایت مقررات اوستاش که منجر به عدم رعایت شهرت و اعتبار کاری او خواهد شد، هزینه‌ای به تشخیص خود به عنوان جریمه از اعتبار آنها کسر یا از کاربران وصول کند.
  10. مشتری می‌پذیرد هر گونه تخریبی که در ابزار متخصص در نتیجه استفاده از سرویس با حساب کاربری وی ایجاد شود، مسئولیت تامین هزینه‌های مربوط به تعمیر، تعویض و غیره به عهده وی خواهد بود. در چنین مواردی اوستاش حق دارد این هزینه‌ها را از اعتبار موجود در حساب اوستاش مشتری کسر یا از وی وصول کند.
  11. کاربر مشتری نیازی به پرداخت هر گونه وجه اضافه به هر عنوان از قبیل سختی کار، کمک بلاعوض یا قرض و غیره ندارد و پرداخت اضافی به انتخاب شخصی او بوده و ربطی به اوستاش ندارد. اوستاش این پرداخت اضافه را به هیچ عنوان تایید یا تشویق نمیکند و از کاربر مشتری می‌خواهد که این موارد را حتما به اوستاش اطلاع دهد.
  1. اوستاش با تمام امکانات خود از جمله واحدهای مرکز تماس، بازرسی و نظارت و میانجیگری، تمامی تلاش خود را جهت رضایت کاربران، رفع اختلافات ایجاد شده در زمان ارائه و استفادۀ خدمات اوستاش بین کاربران و ایجاد صلح و سازش فی مابین آنها می‌کند.
  2. ۲-۵- اوستاش با استفاده از نظارت‌های خود تلاش می‌کند سرویس با کیفیت به کاربران ارائه دهد.
  3. ۳-۵- اوستاش تلاش خود را جهت استفاده از سرویس ارائه شده توسط کاربران محترم می‌کند اما تضمینی نسبت به اجرا شدن آن روی همۀ دستگاه‌ها یا همۀ شبکه‌های ارتباطی (اینترنت، شبکه تلفن‌همراه و …) نخواهد داد
  4. ۴-۵- تمامی اطلاعات کاربران بعنوان اطلاعات محرمانه نزد اوستاش محافظت شده و دسترسی به آن توسط اشخاص ثالث ممنوع بوده مگر برابر تصمیم مقام صالح.
  5. ۵-۵- چنانچه هر یک از کاربران اوستاش در زمان استفاده از خدمات آن با مشکلی مواجه شوند برابر شرایط فوق می‌توانند شکایت خود را از طریق مرکز تماس اوستاش مطرح و اوستاش پیگیری لازم و تلاش خود را جهت حل و فصل اختلافات بعمل خواهد آورد.
  1. کاربر باید دارای اهلیت باشد. لذا داشتن حداقل ۱۸ سال تمام شمسی کاربر، به عنوان اماره قانونی، برای استفاده از اوستاش شرط است.
  2. در کلیه‌ی مراحل استفاده از اوستاش، کاربران موظف به رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران هستند.
  3. کاربر می‌پذیرد تمامی تغییرات، الحاقات و اصلاحاتی را که توسط شرکت در تارنمای اوستاش به‌روزرسانی می‌گردد و یا از طریق پیامک، رایانامه، نرم‌افزارهای اوستاش و یا هر شیوه‌ی متعارف دیگر در خصوص استفاده از خدمات اوستاش و شرایط آن ارسال‌‌ می‌گردد را مطالعه نماید. لذا هرگونه استفاده از اوستاش به منزله‌ی اطلاع کامل و موافقت با موارد مذکور خواهدبود.
  4. کاربر می‌‌پذیرد که قرارداد حاضر یک قرارداد قابل رجوع و جایز از سوی شرکت است و شرکت می‌‌تواند هر زمان تنها به صلاحدید خود و بدون دلیل، یک حساب کاربری را مسدود کند و مانع استفاده‌ی کاربر از خدمات اوستاش گردد.
  5. مسئولیت همۀ اقدامات و افعال کاربران مشتری و متخصص که ناشی از عدم رعایت قوانین موضوعه جمهوری اسلامی ایران از جمله قانون مجازات اسلامی (ارتکاب جرم در هنگام انجام خدمت) و قوانین مدنی (ورود خسارت به اموال کاربر) باشد، برعهدۀ شخص متخلف بوده و اوستاش هیچ گونه مسئولیتی در قبال اعمال و افعال فوق نداشته و نخواهد داشت و اوستاش می‌تواند ضمن غیر فعال کردن متخلف، از طریق مراجع صالح اقدامات قانونی را علیه نامبرده نسبت به احقاق حقوق قانونی اوستاش بعمل آورد.
  6. هر گونه اقدامی از سوی کاربران که منجر به ورود خسارت به شهرت تجاری، نام و اعتبار اوستاش شود تخلف از شرایط قراردادی و قانونی تلقی و اوستاش حق غیر فعال نمودن کاربر و اقدام قانونی علیه وی را جهت مطالبه خسارت و احقاق حقوق قانونی خود خواهد داشت.
  7. برای کلیه ی سفارشاتی که هزینه انجام آنها بیش از 200.000 تومان است کاربران باید نسبت به عقد قرارداد کتبی با یکدیگر اقدام نمایند تا در صورت بروز مشکل پی گیری از طریق اوستاش یا مراجع قضایی تسهیل گردد.

در موارد ذیل کاربر مشتری می‌تواند نسبت به اعلام شکایت یا نارضایتی از خدمات اوستاش اقدام نماید:

  1. دریافت دستمزد نامتعارف
  2. عدم حضور متخصص در زمان مقرر
  3. کیفیت نامناسب کار: برای سرویس نظافت مشتری می‌تواند در حین حضور متخصص در محل نسبت به اعلام نارضایتی از کیفیت سرویس اقدام نماید. مشتری می‌تواند در یک ساعت اول حضور متخصص با توجه به کیفیت کار او از او بخواهد که محل را ترک کند و مبلغی پرداخت نکند. بعد از گذشت یک ساعت اول حضور متخصص در محل مشتری، در صورت نارضایتی، مشتری می‌تواند ساعت حضور متخصص را در اپلیکیشن وارد کرده و طبق زمان حضور متخصص وجه را پرداخت نماید. سپس می‌تواند از محل‌هایی که نشان دهنده کیفیت نامناسب کار است عکس گرفته و برای واحد پشتیبانی اوستاش ارسال نماید. کارشناسان اوستاش با توجه به محتوای عکس‌ها طبق آیین نامه داخلی اقدام خواهند کرد و در صورت لزوم مابه التفاوت به مشتری عودت داده خواهد شد. در بقیه سرویس‌ها مشتری باید حین تحویل کار و قبل از پرداخت کامل وجه از کیفیت مطلوب کار اطمینان حاصل نماید و در صورت هرگونه مشکل قبل از پرداخت با پشتیبانی اوستاش تماس بگیرد.
  4. دزدی: در صورت وجود مستنداتی مبنی بر اینکه متخصص مرتکب این کار شده واحد رسیدگی به شکایات اوستاش پیگیری این موضوع را انجام خواهد داد. در صورت عدم وجود مستندات این اتهام قابل اثبات و پیگیری نخواهد بود.
  5. خسارت دیدن لوازم مشتری: در این شرایط مشتری باید حداکثر تا 24 ساعت بعد از وقوع حادثه نسبت به اعلام خسارت اقدام کند. وقوع حادثه نیز حداکثر می‌تواند 14 روز بعد از اتمام کار باشد. در غیر این صورت، یعنی گذشت بیش از 14 روز از پایان کار و یا 24 ساعت از وقوع خسارت، این شکایت قابل رسیدگی نخواهد بود. هنگام وقوع خسارت تا زمان مراجعه کارشناس (از سمت شرکت اوستاش) مشتری نباید دست به تغییر صحنه و از بین بردن نشانه‌های وقوع خسارت بزند تا بتوان خسارت را بررسی کرد.
  6. ۶-۷- عدم حل مشکل در خدمات مربوط به تعمیرات: حداکثر اگر طی 14 روز از پایان کار مشتری متوجه شود که عیب مورد نظر به طور کامل رفع نشده یا مجددا بازگشته است می تواند این موضوع را به پشتیبانی اوستاش اعلام نماید و متخصص موظف به مراجعه مجدد و حل نهایی موضوع است. چنانچه در این مرحله لازم باشد که جنس از محل خارج شود و به کارگاه متخصص منتقل شود، مشتری باید سفارش مجدد ثبت نماید تا برای پیگیری‌های آتی دچار مشکل نشود.
  7. درخواست کارشناس رسمی دادگستری: در صورتیکه به هر دلیل مشتری نظر یا میانجیگری کارشناسان اوستاش را قبول نکند می‌تواند درخواست بررسی موضوع توسط کارشناس رسمی دادگستری بدهد. در صورتیکه کارشناس رسمی دادگستری نظر کارشناس اوستاش را تایید کند مشتری می‌پذیرد که هزینه کارشناس رسمی دادگستری را پرداخت کند.
  1. وسایلی که مشتری نباید در محل داشته باشد عبارت است از مواد منفجره، محترقه، مواد سمی، اسیدی، بیماری زا و بد بو، مایعات و جامدات اتش زا و سوختی، مواد و وسایل رادیواکتیو.
  2. وسایلی که متخصص نباید در محل داشته باشد عبارت است از مواد منفجره، محترقه، مواد سمی، اسیدی، بیماری زا و بد بو، مایعات و جامدات آتش زا و سوختی، مواد و وسایل رادیواکتیو، هر گونه سلاح گرم و سرد و مواد مخدر و مشروبات الکلی و هر مواد دیگری که نامتعارف یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران است.
  3. درخواست خدمت بدون حضور مشتری (مالک یا مستاجر یا وکیل ایشان) توسط کاربر اوستاش ممنوع است و کاربر حق درخواست و انجام خدمت را نخواهد داشت، در صورت عدم رعایت، همۀ مسئولیت‌های ناشی از این تخلف برعهدۀ اقدام کنندگان آن است و اوستاش حق دارد نسبت به قطع دسترسی اقدام و مبادرت به پیگیری قانونی از جمله مطالبۀ خسارت از شخص متخلف کند.
  1. کاربر حق ندارد هیچ‌گونه تلاشی در جهت استخراج سورس کد (Source Code) نرم‌افزارهای اوستاش شامل دیکامپایل(Decompile) ، مهندسی معکوس(Reverse Engineering) یا فعالیت‌های مشابه انجام دهد، مگر اینکه اجازۀ چنین کاری به صورت قانونی صادر شده باشد.
  2. کاربر مجاز نیست با استفاده از روش‌های Framing یا Mirroring یا روش‌های دیگر نسخۀ دیگری از سرویس اوستاش را روی سرورهای دیگر ارائه کند. همچنین کاربر مجاز نیست در نرم‌افزار اوستاش یا در روش ارائه سرویس اوستاش تغییر یا اخلالی ایجاد کند.
  3. کاربر حق ندارد برنامه یا اسکریپتی با هدف ایندکس گذاری (Indexing)، مطالعه یا هر گونه فعالیت داده‌کاوی روی سرویس اجرا کند.
  4. ۴-۹- کاربر حق ندارد هیچ فعالیتی در راستای حصول دسترسی غیرقانونی و غیر متداول به هیچ بخش سرویس اوستاش یا سرویس های مرتبط با اوستاش انجام دهد.

اوستاش ممکن است گاهی به کاربران اجازه دهد که در وب سایت، برنامه موبایل و یا سایر بخش‌های این سرویس عکس، متن، فایل صوتی، فایل تصویری یا فایل‌های مشابه منتشر کنند. مالکیت هر مطلب (شامل متن، عکس، فایل صوتی، فایل تصویری و …) که به این شکل در سرویس ثبت شود همچنان متعلق به کاربران خواهد بود اما با ثبت آنها در سرویس‌های مرتبط به اوستاش کاربران این حق را به اوستاش می‌دهند که آنها را در هر مکان و هر زمانی به صورت دیجیتال یا چاپی برای هر نوع کاربردی منتشر کند. همچنین اوستاش مجاز است حق انتشار این مطالب را به اشخاص یا شرکت‌های دیگر منتقل کند.

 
  1. در مواقع خاص اوستاش برای رضایت بیشتر و رفاه حال کاربران طرح‌های تشویقی و تخفیف‌های متفاوتی در نظر می‌گیرد. بااین‌وجود ضروری است کاربر شرایط استفاده از هر تخفیف و یا طرح‌های تشویقی را به‌صورت مجزا مطالعه کرده و تاریخ انقضای هر تخفیف را بررسی نماید. در صورت کوتاهی و اشتباه کاربر در استفاده از طرح‌های تخفیفی اوستاش مسئول نخواهدبود.
  2. تا زمانی که تخفیف مذکور به طور صحیح و کامل اعمال نشده‌باشد، انقضا و تغییر آن از طرف اوستاش ممکن می‌باشد.
  3. کاربر می‌‌پذیرد که بسته‌های تشویقی اختصاصی، برای استفاده‌ی شخصی وی در نظر گرفته شده و به همین دلیل می‌‌بایست از انتقال و فروش آن‌ها اجتناب نماید. به‌علاوه اعتبار ناشی از بسته‌های تشویقی غیرقابل‌تبدیل به وجه نقد است و از این رو کاربر نمی‌‌تواند وجه معادل بسته‌های تشویقی را از شرکت مطالبه نماید.

اوستاش در شرایطی که به هر دلیل به این نتیجه برسد حضور یک کاربر (متخصص یا مشتری) می‌تواند برای شرکت یا سایر مشتریان یا اوستاها خطرناک باشد یا مطلوب نباشد حق حذف دسترسی کاربر مذکور به سرویس اوستاش را دارد.

  1. برای استفاده از خدمات اوستاش، مشتری باید در اپلیکشن مشتری ثبت‌نام کرده و سفارش خود را نهایی نماید. درصورتی‌که نهایی‌شدن سفارش معلق بماند، سفارش به اوستاش ابلاغ نشده و اوستاش قادر به انجام خدمت نخواهدبود.
  2. هر سفارش مشتری در قالب یک مناقصه کوچک درآمده و مشتری باید برای نهایی‌کردن سفارش خود از میان ۳ الی ۵ پیشنهاد خود، یکی از متخصصان را برگزیند.
  3. مشتری موظف است کلیه‌ی اطلاعات خاص، از جمله خرابی بخشی از کالایی که خدمت بر آن صورت می‌پذیرد، عتیقه‌بودن و یا هر توضیحی که ممکن است در تصمیم متخصص برای قبول یا رد خدمت تأثیرگذار باشد را در بخش توضیحات ذکر نماید. توافق شفاهی مشتری با متخصص به‌هیچ‌وجه قابل‌پیگیری توسط اوستاش نخواهدبود.
  4. درصورتی‌که مشتری در خصوص بیان این موارد کوتاهی نماید کلیه‌ی خسارات احتمالی از جمله هزینه‌ای که متخصص برای کارشناسی متحمل خواهدشد به‌عهده‌ی وی خواهدبود.
  5. پس از توافقات نهایی مشتری موظف است در زمان مقرر در محل بیان‌شده (نشانی‌‌ای که در درخواست سرویس ثبت شده‌است) ‌حضور یابد، در غیر این صورت شرکت مجاز خواهدبود هزینه‌ی ایاب‌وذهاب متخصص به اضافه‌ی دویست هزار ریال تا دو میلیون ریال جریمه را از اعتبار وی کسر یا از نام‌برده وصول نماید. وصول این مبلغ، نافی اختیار شرکت برای انسداد حساب کاربری مشتری موصوف نخواهدبود.
  6. مشتری موظف است هزینه‌ی سرویس را به یکی از روش‌های مذکور در اپلیکیشن اوستاش و با در نظر گرفتن کلیه‌ی مقرراتی که در بخش مالی و تخفیف آورده شده‌است، پرداخت نماید. در صورت بروز هرگونه مشکل در پرداخت کاربران می‌توانند با پشتیبانی اوستاش تماس بگیرند.
  7. درصورت لغو سفارش پس از منقضی‌شدن فرصت لغو، در صورت انجام‌شدن بخشی از سفارش ازجمله ارسال متخصص و غیره و یا ایجاد هزینه‌ی فرصت برای متخصص مانند رزرو خدمت در زمان اوج سفارشات، هزینه‌ی خدمت انجام‌شده و خسارات مربوط به هزینه‌ی فرصت در حد متعارف در حمایت از متخصص از مشتری اخذ خواهدشد.
  8. لغو سفارش و استرداد هزینه‌ها پس از خدمت‌رسانی ممکن نبوده و مشتری موظف به پرداخت هزینه‌ها می‌باشد.
  9. ثبت سؤال، نظر و یا پیشنهادات مشتریان در خصوص خدمات ارائه‌شده امکان‌پذیر است. لیکن باید در نظر داشت که نظرات مذکور در هر صفحه باید تنها در قالب سؤال و یا نقد و بررسی همان متخصص و یا سرویس ارائه‌شده توسط وی باشد. در این باب رعایت کامل ادب و نزاکت، شئونات اسلامی و عرف جامعه الزامی است. لذا اوستاش محق است ضمن حفظ محتوای اصلی، کلیه‌ی نظرات غیر مرتبط به خدمات از جمله تبلیغ له یا علیه دیگر متخصص‌ها، تبلیغ سایر فعالیت‌ها، اطلاعات و درخواست‌های شخصی و نظراتی که با اخلاق حسنه و شئونات اسلامی و قوانین موضوعه و قرارداد حاضر در تضاد باشند را حذف نماید. تبصره: اوستاش هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال صحت یا عدم صحت نظرات منتشرشده در خصوص سرویس‌ها ندارد. نمایش نظرات کاربران به‌هیچ‌وجه به معنی تأیید فنی اوستاش درباره محتویات نظر نیست.
  10. باتوجه به ماهیت سرویس‌ها، پس از گذر زمان طولانی از انجام سرویس، امکان کارشناسی و راستی‌آزمایی در خصوص دعاوی از بین خواهدرفت، لذا مشتری متعهد می‌گردد در صورت بروز مشکلات احتمالی این موارد را حداکثر طی دو هفته تقویمی به اوستاش اطلاع دهد. عدم توجه به این موضوع به معنای رضایت مشتری و اسقاط کلیه‌ی دعاوی آتی وی در این خصوص خواهدبود.
  1. کاربر توافق می‌کند جهت مبادلۀ آسان اطلاعات، همۀ تغییرات و الحاقیه‌های قوانین و مقررات حاضر اعم از تغییر و اضافه کردن شروط آن، ارسال اخطاریه و ابلاغیه‌های مربوط به اوستاش، از طریق سیستم رایانه‌ای اوستاش بعمل آید و کاربر ضمن پذیرش اطلاع از شرط و روند اجرایی آن موافقت خود را نسبت به اعمال شرط مذکور اعلام می‌کند.
  2. مسئولیت حفظ و حراست از حساب کاربر برعهدۀ کاربر بوده و کاربر ضمن پذیرش این مسئولیت، همۀ داده پیام‌های صادره از طریق حساب کاربری مذکور را منتسب به خود دانسته و هرگونه ادعایی نسبت به انکار، تردید و جعل داده پیام‌های ارسال شده از ناحیۀ نامبرده غیر قابل استماع و مردود است.
  3. کاربر می‌پذیرد هر گونه رویه، اشکال، عبارات مبین تائید و اعلام قبولی و تصدیق داده پیام‌های صادره از طرف اوستاش به منزله امضا الکترونیکی و قبولی محسوب می‌شود و هر گونه ادعائی نسبت به امضا و قبولی مذکور غیر قابل استماع و مردود است.
  4. کاربر با عضویت در سرویس اوستاش قصد و اراده خود را نسبت به پذیرش انعقاد هرگونه اقدام و عمل حقوقی از جمله عقود و معاملات از راه دور و از طریق سیستم رایانه‌ای و الکترونیکی اعلام می‌کند.

شرایط اختصاصی

  1. سرویس‌های ارائه‌شده در حوزه‌ی آزمایشگاهی، تنها توسط آزمایشگاه‌های دارای مجوز رسمی وزارت بهداشت انجام می‌پذیرد و اوستاش تنها تسهیل‌کننده دسترسی کاربران به آزمایشگاه است. اوستاش در هیچ‌یک از مراحل پزشکی ورود نکرده و تمامی مراحل توسط آزمایشگاه، براساس دستورالعمل‌های قانونی انجام خواهدپذیرفت.
  2. خدمات آزمایشگاهی ارائه‌شده در اوستاش صرفاً جهت ایجاد سهولت برای کاربران بوده و به‌هیچ‌وجه جنبه‌ی تبلیغاتی ندارد. نظرات کاربران پیشین در این خدمت صرفاً نقل‌کننده تجربیات کاربران آزمایشگاه می‌باشد که نمایش آن به معنای تأیید این نظرات توسط مجموعه نمی‌باشد. لازم به ذکر است، هرگونه درجه‌بندی و تأیید آزمایشگاه‌ها امری تخصصی بوده و اوستاش به‌هیچ‌عنوان در این حیطه ورود نخواهدنمود. لذا کاربر با استفاده از خدمات این مجموعه قرار می‌دارد که این بند را مطالعه نموده و نسبت به این امر آگاهی کامل دارد.
  3. کاربر می‌پذیرد که در روند انجام آزمایش کلیه‌ی قوانین حاکم بر این فرایند علی‌الخصوص قوانین مربوط به بیمه را رعایت نماید. لذا در هنگام ثبت سفارش تطابق هویت کاربر با نسخه و دفترچه بیمه الزامی بوده و در صورت عدم تطابق، نمونه‌گیر مجاز خواهدبود از انجام نمونه‌گیری خودداری نموده و پس از اخذ هزینه ایاب‌وذهاب، محل را ترک نماید.
  4. نمونه‌گیر موظف به احراز هویت کاربر و تطابق هویت با دفترچه ارائه‌شده می‌باشد، لذا هر‌گونه تخلف از این بند صرفاً به‌عهده کاربر و نمونه‌گیر خواهدبود.
  1. سرویس سلامت و زیبایی ارائه‌شده در این مجموعه، در قالب قوانین جمهوری اسلامی بوده و باتوجه به ماهیت فعالیت، خدمات دارای دسته‌بندی ویژه‌ی بانوان و آقایان می‌باشد و سفارش‌گذاری برای هر خدمت تنها با در نظر گرفتن این موضوع امکان‌پذیر است. لذا کاربر اقرار می‌نماید که با ایجاد سفارش در اوستاش این بند را به‌طور کامل مطالعه نموده و نسبت به این امر آگاهی کامل دارد.
  2. باتوجه به ماهیت این سرویس، برای حفظ هرچه بیشتر مشتریان و متخصصان، ارائه‌ی کدملی مشتری و تعیین جنسیت در هنگام ثبت سفارش الزامی است. لازم به ذکر است اطلاعات شما نزد این مجموعه محفوظ بوده و در اختیار متخصص و افراد ثالث قرار نخواهدگرفت.
  3. عدم رعایت مقررات این سرویس، به معنای تخلف بوده و مشتری و متخصص خاطی، از سیستم منفک خواهندگردید. این امر نافی حق شرکت مبنی بر سایر پیگیری‌های قانونی نخواهدبود.
  1. اوستاش متعهد به اجرای قوانین جمهوری اسلامی در کلیه‌ی فعالیت‌­های خود خواهدبود.
  2. شرکت متعهد به تلاش برای ارائه‌ی سرویس پرسرعت و باکیفیت است و در این راستا با به‌روزرسانی مداوم تارنما و نرم‌افزارها، متناسب با نیاز کاربران، سطح خدمات ارائه‌شده را ارتقاء می‌بخشد.
  3. شرکت نهایت سعی خود را در خصوص ارتقای کیفیت و سرعت خدمات اوستاش خواهدنمود. لیکن عواملی چند از جمله سرعت اینترنت و سیستم الکترونیکی هوشمند مورداستفاده کاربر بر کیفیت خدمات اوستاش تأثیر مستقیم دارد. لذا برای استفاده ایده­‌آل از خدمات مذکور، بهتر است از مرورگرهای به‌روزشده و اینترنت و سیستم الکترونیکی هوشمند با سرعت متعارف استفاده نمایید.
  4. شرکت نمی‌‌تواند اجراشدن اپلیکیشن اوستاش را در تمامی سخت‌افزارها، دستگاه‌های تلفن‌همراه یا شبکه‌های ارتباطی تضمین نماید.
  5. شرکت متعهد به حفظ و حراست از اطلاعاتی است که در نتیجه‌ی استفاده‌ی کاربران از خدمات اوستاش در نرم‌افزار ثبت و ذخیره می‌‌شود. این اطلاعات به شرح زیر است:
  6. الف- اطلاعاتی که کاربر به‌صورت مستقیم در فرم مشخصات ثبت‌نام، درخواست خدمت و … در اختیار شرکت قرار می‌‌دهد.
  7. ب- اطلاعاتی که به‌طور غیرمستقیم و در نتیجه‌ی استفاده‌ی کاربر از خدمات اوستاش در این برنامه ذخیره می‌‌شود؛ از جمله موقعیت مکانی محل درخواست خدمت، هزینه‌ی خدمت، تراکنش‌های مالی صورت‌گرفته در حساب کاربری جهت استفاده از خدمات اوستاش و اطلاعات مربوط به سخت‌افزاری که کاربر با استفاده از آن از خدمات اوستاش استفاده می‌‌کند (نظیر سیستم‌عامل آن) و امثال آن.
  8. ۱۲-۵ در راستای ایجاد بستر شفاف برای کاربر، ممکن است شرکت به کاربران اجازه ‌‌دهد عکس، فایل صوتی یا تصویری، اطلاعات، دست‌نوشته یا نظرات خود را در نرم‌افزارهای اوستاش منتشر کنند. محتوای تولیدشده – و نه کپی‌شده – توسط کاربران به شیوه‌ی مذکور در مالکیت کاربران قرار دارد. اما کاربران با بارگذاری این موارد روی نرم‌افزارهای اوستاش اجازه‌ی استفاده، تغییر و انتشار آن را به هر نحو و در هر زمان به‌صورت رایگان، غیرقابل‌رجوع و قابل‌انتقال به شرکت واگذار می‌‌کند.
  9. شرکت متعهد می‌‌شود که اطلاعات ذخیره‌‌شده در اپلیکشین اوستاش را تنها در جهت بهبود کیفیت خدمات اوستاش استفاده نماید.
  10. اوستاش کلیه‌ی اطلاعات فنی را که کاربران مشاهده می­‌کنند ردیابی می­‌کند تا به این ترتیب، قادر به تعیین محبوبیت خدمات و بالابردن کیفیت خدمات اوستاش باشد. این اطلاعات در محتویات تبلیغاتی درون سایت یا عملکرد بهتر سرویس‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  11. شرکت متعهد است کلیه‌ی تغییرات، اصلاحات و الحاقات قرارداد حاضر را در همین صفحه به‌روزرسانی نماید.
  12. اوستاش متعهد می­‌گردد پیش از توقف ارائه‌ی خدمات، کلیه‌ی سفارش‌‏های ثبت‌شده قبل از توقف سفارش‌گیری را پردازش و نهایی نماید. حق قطع ارائه‌ی کلیه و یا بخشی خدمات بدون اطلاع قبلی، برای اوستاش محفوظ است.
  13. شرکت متعهد می­‌گردد کلیه‌ی نظرات و سؤالاتی که با توجه به مفاد این قرارداد ثبت‌شده باشد را، فارغ از بار مثبت و یا منفی آن، بررسی و منتشر نماید.
  14. شرکت متعهد می­‌گردد به مشکلات احتمالی اعلام‌شده توسط کاربران در خصوص سفارشات و پرداخت‌ها در اسرع وقت رسیدگی نموده و سعی بر رفع مشکلات مذکور نماید.
  15. تبصره: اعلام مشکلات مذکور تنها توسط کاربر و با همان نام کاربری که سفارش صورت گرفته‌است، ممکن خواهدبود. درصورتی‌که نیاز به استرداد وجه باشد استرداد با احراز هویت کاربر و تطابق آن با شماره‌حساب و یا کارت واریزی صورت خواهدپذیرفت.
  16. هدف اصلی اوستاش جلب رضایت مشتری است. لیکن در بعضی مواقع در راستای ارائه‌ی خدمات ممکن است به دلیل اتفاقات غیرمترقبه و خارج از اختیار اوستاش، ازجمله شرایط اضطراری و فورس ماژور، قطع سراسری شبکه­‌های ارتباطی، قطع برق، بسته‌شدن مسیر و …. در ارائه‌ی خدمات اخلال ایجادشده و یا سفارشات ثبت‌شده لغو گردد. در این حالت تمام تلاش اوستاش به جایگزینی متخصص مربوطه با متخصص­‌های مشابه خواهدبود. در غیر این صورت هزینه‌های پرداختی توسط مشتری تمام و کمال عودت خواهدشد.
  17. اوستاش حق عدم سرویس‌دهی به کاربران را برای خود محفوظ می‌دارد.
  18. اوستاش مختار است هرگونه محتوایی که کاربران به تارنما یا اپلیکیشن‌­ها ارسال می‌کنند را به هر نحو که صلاح می‌داند برای توسعه و تبلیغ خدمات خود استفاده نماید.
  1. در صورت بروز هرگونه مشکل در زمان انجام سفارش‌ها، مشتری موظف است بلافاصله پشتیبانی اوستاش را در جریان قرار دهد. پس از اتمام و ثبت پایان کار، پیگیری و شکایت از عملکرد متخصص در تمامی سرویس‌ها تا ۱۴ روز امکان‌پذیر است ( به‌ جز سرویس‌های نظافت). پس‌ ازاین تاریخ امکان پیگیری و پشتیبانی وجود ندارد.
  2. درخواست پشتیبانی و شکایت از عملکرد متخصص برای سفارش‌های نظافت فقط در حین انجام کار و قبل از تسویه‌ حساب مالی با متخصص امکان‌ پذیر است. توجه داشته باشید که تسویه‌ حساب مالی با متخصص به‌ منزله تحویل کار به مشتری بوده و نشان‌ دهنده رضایت مشتری از عملکرد متخصص است و بعد از آن امکان پیگیری و شکایت از عملکرد متخصص وجود ندارد.
  3. مشتری و متخصص می‌پذیرند که در صورت بروز هرگونه مشکل در نهایت آرامش و به‌دور از هرگونه تشنج مشکل مربوطه را با صلح و سازش و از طریق مذاکره حل نمایند. در صورتی که رفع مشکل از این طریق امکان‌پذیر نبود هر یک از طرفین می‌توانند شکایت خود را به اوستاش ابلاغ نماید. در این حالت اوستاش با توجه به مستندات، نظر کارشناس و با در نظر گرفتن قوانین، رأی صادر می‌نماید.
  4. تبصره: مشتری و متخصص می‌پذیرند رأی استادکار در این خصوص نهایی بوده و برای طرفین الزام‌آور است.
  5. در صورت بروز اختلاف بین کاربران و اوستاش، طرفین تلاش خواهندکرد اختلاف را به‌صورت مسالمت‌آمیز حل‌وفصل نمایند. در صورت عدم موفقیت، اختلاف به هیئت داوری مرضی‌الطرفین ارجاع داده خواهدشد.
  6. کلیه‌ی قوانین حاکم در نظام جمهوری اسلامی ایران بر تعبیر، تفسیر، اجرا و تأثیر این توافق‌نامه حاکم خواهدبود.
  7. این مقررات براساس ماده ۱۰ قانون مدنی به‌عنوان یک قرارداد الزام‌آور بر روابط بین کاربر و اوستاش حاکم بوده و هرگونه ادعا یا اعتراض آتی کاربر را در این خصوص بلااعتبار می‌سازد.
  8. استفاده از تارنما و اپلیکیشن اوستاش و طی‌کردن مراحل ثبت سفارش، به‌منزله‌ی مطالعه، آگاهی کامل و قبول تمامی شرایط و مقررات ذیل است. صرف استفاده‌ی کاربر از خدمات اوستاش و ثبت سفارش مجدد، در حکم اعلام رضایت نسبت به شرایط جدید و قبول تغییرات تلقی می‌‌گردد. لذا ضروری است پیش از استفاده از اوستاش، این موارد را به‌دقت مطالعه فرمایید. لازم به ذکر است هرگونه علامت، عدد، کلمه، تصویر یا نشان الکترونیک که مثبِت هویت امضاکننده باشد و به این سند یا سایر اسناد صادره در این زمینه ملحق شود به‌منزله‌ی امضای الکترونیک بوده و همانند امضای دست‌نویس واجد اعتبار خواهدبود و امضاکننده را به مفاد سند ملتزم می‌‌نماید.
  9. درصورتی‌که کاربر با مشخصات هویتی معین هم‌زمان به‌عنوان «مشتری» برای یک سرویس درخواست ارسال و همان فرد این درخواست را به‌عنوان «متخصص» قبول نماید، عمل مزبور تقلب قلمداد شده و شرکت را مجاز می‌سازد که چهار برابر هزینه‌ی سرویس انجام‌شده را از اعتبار متقلب وصول نماید. در شرایطی که این مبلغ تکافوی جبران خسارت وارده را نکند، شرکت مجاز خواهدبود خسارت وارده را از متقلب مطالبه نماید. وصول این مبالغ نافی حق شرکت برای انسداد حساب کاربری مذکور و سایر پیگیری‌های قانونی نخواهدبود. همچنین است درصورتی‌که وابستگان فرد اقدام به اعمال مشابه نمایند و یا کاربران به هر شکل نسبت به شرکت اِعمال حیله و تقلب نمایند و بدین‌وسیله موجبات ضرر شرکت را فراهم آورند.